Frågor och svar

Som tvillingmamma får jag alltid massa frågor, tänkte svara på lite nu :)

HUR KÄNNS DE?

Ja, de känns jätte bra! De är ju mina barn! Känner precis som alla andra föräldrar. Älskar dom mest av allt på denna jord!

HUR REAGERADE DU PÅ NÄR DU FICK REDA PÅ ATT DET VAR TVILLINGAR?

Ja, för det första hade vi ju inte planerat att bli gravida, slarvat lite med p-piller, så bara de va ju lite av en chock.
Sen när läkarn säger att det är två, CHOCK! Jag tror inte riktigt jag ville lyssna på det, men Jimmie frågade tusen gånger, "vadå, är de två, två, TVÅ?"
Sen blev jag ju förstås väldigt glad och kände mig lite speciell, dock väldigt rädd också, rädd att nått skulle gå fel, rädd för att inte klara av de.

FÖDDE DU VANLIGT? HUR LÄNGE GICK DU?

Jag födde vanligt och de är jag väldigt glad för, de var mitt mål under hela graviditeten.
Tjejerna kom 3dagar innan beräknat barnafödande, så jag gick lääänge.

VAR DET JOBBIGT ATT FÖDDA TVÅ?

Nej, har man fött ett kan man lika gärna födda två.
Blev ju igångsatt och de brukar ju ofta bli lite utdragen, så även i mitt fall. Det var de jobbigaste.
Och visst hade jag ju inte jätte lust att sätta igång och krysta igen när Tuva väl var ute.
Men plupp sa de så kom Vilda, lätt som en plätt ;) Tuva hade ju redan banat väg :)

AMMAR DU?

Nej, inte längre. Tjejerna fick ersättning redan på BB och vi fortsatte med att varva mellan amning och ersättning tills dom var 4månader, sen gav jag upp.
Hade inte så mycket mjölk och visst om jag skulle ha ammat mer kanske de skulle kommit igång men helt ärligt va ja så jävla trött på de, inte kul att amma två barn!!!! Men jag är nöjd över att de blev 4månader iaf :)

ÄR DET ENÄGGS- ELLER TVÅÄGGSTVILLINGAR?

I magen såg de hela tiden ut som tvåäggs, så även när dom föddes.
Men efter ett DNA-prov visade det sig att de är enäggs.
Och de ser vi nu, dom är lika men tycker fortfarande inte att dom är kopior men med åren kommer dom se exakt likadana ut.

MÅSTE VARA JÄTTE JOBBIGT?

Jobbigt och jobbigt, ibland. Men så är det väl för alla föräldrar?
Men helt ärligt kan jag säga att, nej så jobbigt är det absolut inte!
Jag vet inget annat och de är jag glad för. Detta är normalt för mig, vet ju inte hur de känns att ha ett barn.
Men jag kallar ju den här tiden som vart och är nu för "semester". Jag vet att de kommer bli skit jobbigt när båda springer åt varsitt håll, börjar känna av de lite men detta är ingenting med vad som komma skall ;)

HUR SOVER DOM PÅ NÄTTERNA?

Utmärkt :D somnar mellan 19-20, vaknar vid 8. Ibland lite senare ibland lite tidigare.
Men sömn är inget jag klagar på, är väldigt tacksam för de!



Med de säger jag nu godnatt och har ni mer frågor är det bara att fråga :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla-22 år och mamma till Kevin & Emilia

Gud så söta dem är! :)

2012-10-12 @ 07:17:10
URL: http://ayoungmother.blogg.se
Postat av: Elin

Vilka godingar! Verkligen spännande att höra lite om en graviditet med tvillingar, har aldrig ens funderat över hur det faktiskt fungerar vid födseln. Skönt att allt verkar ha gått så bra :D

2012-10-12 @ 10:16:10
URL: http://piggelinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0