Amningen

Haft en jätte mysig dag med pappa måste jag säga! Saknar honom lite, bodde ju bara hos honom och det var alltid bara han och jag så det var mysigt att få lite ensam tid :)

Nu ligger jag i sängen och funderar över de här med amningen. Tycker det är jätte jobbigt att det inte räcker. Jag har testat att bara amma, amma, amma och amma lite till för att se om de kommer igång men de funkar liksom inte :( det kommer ju mjölk men den är liksom inte tillräckligt stark. Och de har vart så här nu ett tag så jag tror inte att det är en övergång.
Ni som inte fått barn fattar säker inte nu. Men när barnen växer och vill ha mer och starkare mat så vill dom ligga och amma HELA tiden för att kroppen ska förstå att det är dags att fixa mer, stark mjölk. Jätte konstigt men så är det.
Grejen är att jag absolut inte vill sluta att amma, visst blir jag trött på att amma men vet att det är de bästa för barnen och sen är det mysigt på nått vis också. Och det är framförallt tröst och trygghet. Kännas inte som dom får de på samma sätt med flaskan.
Känner mig lite ledsen över de här men har bestämt mig för att inte ge upp riktigt än :) jag fortsätter helt enkelt att amma konstant för att se om det blir nån förändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0