BOMBER

Okej jag visste att brösten skulle bli stora men att jag bara skulle vakna upp med dom en dag trodde jag inte! Och jag trodde absolut inte att dom skulle bli så förbannat ömma och hårda som sten! Jaja de kanske blir bättre, men det är jobbigt att amma två bebisar :o en av barnmorskorna vi har här hade också fått tvillingar, hon hade matat dom varannan gång med ersättning. Ganska skönt att höra att de också funkar. Annars tycker jag att denna Ammnings debatt som ständigt pågår är urlarvig! Kan man inte amma ska kan man inte! Mår man dåligt av att amma så ska man inte amma! Det är väl viktigare med en mamma som mår bra, och barnet dör ju inte!
Att jag är stolt och väldigt mallig över mina små förstår ni säkert men är även lite stolt över mig själv, lyckades nämligen amma båda samtidigt igår helt själv :D de kanske låter lätt men de är det verkligen inte vill ja lova, man har ju bara två händer och dom ska läggas rätt, ta upp andra utan att den andra ska släppa, hitta plats till dom nära mig så de blir lätt att lägga dom vid bröstet i en lite jävla sjukhussäng med 100kuddar, nä de är fan inte lätt! Sen har vi ju inte hållt på med de här så länge, vi lär oss ju fortfarande. De tar ett tag att hitta bröstet. Men igår lyckades jag :D Jimmie åkte hem en sväng och dom var ju tvungen att ha mat iaf så jag testade och de funka :)) fast sen när jag testa funka de inte haha men en gång är iaf en gång ;D

Nu ska vi byta blöja och klä på dom, kanske åker hem idag ju :) hörs sen <3


Kommentarer
Postat av: alec

Det finns amningskudde för tvillingar :)

Det är underbart att du skriver om alla saker som händer efter förlossningen, jag hade ingen aning om hälften och jag tror det är som du skrev, man ska bara vara tacksam och inte klaga, men din ärlighet är otroligt bra.

Du gör ett otroligt jobb.

Kram alec

2012-04-11 @ 10:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0